Писах вече статия на тема „Как да изберем подходящ счетоводител за по-малко от няколко дни”. Тази статия може да ви послужи като практическо ръководство, за да отсеете тотално неподходящите си партньори- счетоводители. Да приемем, че вече сте се спряли на редица подходящи счетоводители и счетоводни къщи, но все още не можете да вземете окончателно решение. Широкият спектър услуги на дадена фирма или добрата професионална подготовка на определен специалист са добро основание за избор, но дали е достатъчно?
Нека да разгледаме последователно няколко критерии, които ще ви помогнат и да разсъдим над следните въпоси:
Какво ще ви излезне по-евтино като възможността за грешен избор е сведена до минимум?
Къде можем да очакваме по-богата практика и професионален опит, отново на оптимална цена?
Кой би поел повече отговорности и може да даде по-добри гарнанции за качество?
Нека да започнем с цената.
Разходна част
- Можете да съкратите своите разходи с повече от 50% и да намалите отговорностите си, ако се обърнете към счетоводна къща или счетоводител. Вашият единствен ангажимент остава месечният абонамент за счетоводство и разбира се, да доставяте докумнтите в срок. Това ви спестява време, средства и усилия. Какво става, ако разкриете счетоводен отдел с едно или повече работни места? Ще се наложи да плащатате месечна заплата на поне един специалист. Всяко работно място за всеки отделен счетоводител ще има необходимост от оборудване, лицензиран счетоводен и правен софтуер, които не са евтини и със сигурност не е вариант да ги свалите от някой торент сайт. Лицензираният софтуер държи на авторските си права и нищо чудно да ви потърсят отговорност по съдебен път.
Практика
- Счетоводният отдел се ръководи от финансов мениджър или главен счетоводител . Това са специалисти, които трябва да разглеждат и преценяват самостоятелно всеки отделен казус, според своята подготовка. В счетоводната къща можете да разчитате на разнообразна и богата практика и на екип от счетоводители, финансисти, икономисти и юристи, които да обръщат специално внимание на всички ваши потребности.
- Счетоводният отдел е звено, в което работят служители по трудов договор. Материалната отговорност при пропуски и неточности е ограничена от Кодекса на труда. Счетоводната къща сключва с вас договор като юридическо лице и носи пълна отговорност за своята работа.
И още...
- Освен гаранциите за качество, намаляването на разходите и на отговорностите, счетоводната къща би могла да ви предостави и ТРЗ (труд и работна заплата ) услуги за персонала. Това моментално редуцира нуждите ви от отдел „човешки ресурси” или „личен състав”. Специалистите ТРЗ ще оглеждат всички подробности около назначаването, освобождаването на персонал, уведомяването на НАП и НОИ за сключването и прекратяването на трудови договори, изготвянето на ведомости за заплати, издаването на служебни бележки, превеждането на осигуровки и много други. Ще следят законовите срокове и правила, като периодично ви напонят кое е добро решение на даден казус и кое не е.
Няма коментари:
Публикуване на коментар