Тревога, или по-точно ужас, обхвана цялото тяло и душата й. Знаеше, че рано или късно това ще се случи, ще дойде и нейният ред…. Какво да направи? Кой може да помогне, кой ще се справи, кой е най-добрият, какво ще поиска в замяна? Кого да попита? Цяла нощ принцесата плака неутешимо. Беше дошъл нейният ред да бъде принесена като жертва на злия дракон, който всеки месец изяждаше НАЙ-КРАСИВАТА ДЕВИЦА на царството.
Изтощена, но решена да потърси помощ, на сутринта изпрати да повикат РИЦАРЯ. И на него през сълзи разказа за страшното събитие. Видял горещата молба в очите й, той каза: „Ще помогна!”. „Какво ще направиш, ще убиеш дракона ли?”. „Не”, отвърна той и започна да съблича доспехите си. ”Нали драконът иска най-красивата ДЕВИЦА?”. Бързо руменина покри лицето на принцесата и тя срамежливо се обърна към прозореца. „Добре тогава” каза принцът.” Мога да те ударя с меча и да обезобразя лицето и ти няма да бъдеш НАЙ-КРАСИВАТА”.
Принцесата помисли кратко и започна да съблича първо златното си наметало, после и ……….
„Консултинг” – професионална помощ отвън. Какви са предимствата от използването на консултанти в бизнеса, кога ще бъде най-добре да го направя?
Съществуват много ситуации, в които поканата на консултанти може да бъде оправдана и ще има полза за организацията.
Съществуват много ситуации, в които поканата на консултанти може да бъде оправдана и ще има полза за организацията.
Основни критерии за избор на консултант
1. Име и репутация – при избор на фирма „име” може да се разчита на определено ниво на качеството на услугите.
2. Качество на услугите – най-лесно чрез препоръки от тези, които са използвали услугите им. При други равни условия, предимство за тези, които са работили с повече клиенти.
3. Квалификация на персонала – фирмата да е всъстояние да има или да привлече най-добрите или подходящите консултанти, с добри умения и практически опит.
4. Гарантиране на положителни резултати при пълно прилагане на консултантските мерки – какви гаранции и за колко време.
5. Ценово равнище – ако ще се работи с авторитетни консултантски организации да е ясно, че техните услуги не могат да бъдат евтини. Както и това, че високо ефективни услуги на ниски цени няма.
Допълнителни критерии
1.Гъвкавост на политиките на консултантската фирма – както по отношение на ценова политика, така и индивидуален подход към клиента.
2.Време за изпълнение – от консултанта се изисква да отговаря на нуждата на клиента на адекватно ниво, в рамките на строги ограничения по време.
3.Комуникация/близост до клиента – консултантът да решева проблемите заедно с клиента, а не строго независимо, в процеса на консултиране да има активна обратна връзка.
4.Практика и опит в процеса на обучение – консултантът да говори езика на клиента. Много често консултантите са повече „загрижени” да демонстрират компетентност, отколкото простота на представяне и добра комуникация с клиента.
Оставям на Вас анализа, как се е справила с посочените критерии принцесата !
А какво се е случило след консултирането, в следващ материал.
Няма коментари:
Публикуване на коментар